دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

چگونگه عسل طبيعي را از تقلبي تشخيص دهيم؟

فروش محصولات زنبور عسل و عسل

چگونگه عسل طبيعي را از تقلبي تشخيص دهيم؟

۷۲ بازديد

نحوه تشخيص عسل طبيعي از تقلبي

از هزاران سال از خاصيت درماني عسل در بهبود زخم ها، سوختگي ها و التهاب استفاده مي كردند لذا اين ماده غذايي در طب سنتي جايگاه خاصي دارد.عسل به عنوان يكي از ارزشمندترين مواد غذايي به دليل دادا بودن مواد مغذي از قبيل قند هاي طبيعي، مواد آلي ،معدني ويتامين ها به ويژه تامين بخشي از  انرژي روزانه از اهميت ويژه اي برخوردار است و علاوه بر اين در طب سنتي به اثرات درماني عسل در بيماريي هاي گوارشي،ضعف اعصاب ، سرفه ، اشاراتي شده است. 

ويژگي عسل طبيعي و تفاوت هاي آن با عسل تقلبي

مزه عسل طبيعي و تفاوت ان با عسل تقلبي

عسل طبيعي علاوه بر شيريني خاص ،داراي مزه و طعم ويژه اي است كه فقط در عسل وجود داردو عسل هاي مصنوعي فاقد اين نوع مزه مي باشند. عسل خالص و اصل به جز مزه شيريني طعم مطبوعي دارد كه بسته گياه ان فرق ميكند در حالي كه عسل عاي نامرغوب ،تقلبي،مصنوعي،صنعتي به جز مزه سيريني  چيزي ندارند.

تشخيص عسل طبيعي از تقلبي با بو:

اگر درپوش عسل مدتي بسته باشد ،هنگام باز كردن درپوش  بو و رايحه ي عسل طبعي را مي توانيد استشمام كنيد . هر نوع عسل طبيعي بوي متناسب با گل استحصال شده با آن را دارد.عسلي كه بوي خاصي ندارد كمي مشكوك به تقلبي است.

سفتي و غلظت عسل طبيعي و تشخيص از عسل طبيعي:

عسل طبيعي به سرعت در دهان آب مي شودو پس از مصرف  ايجاد انرژي مي كند در حالي كه عسل تقلبي طعم آبنبات مي دهد.

راه تشخيص عسل طبيعي از تقلبي

آب يك راه ساده براي تشخيص عسل طبيعي از تقلبي:

عسل را در آّب سرد بريزيد خواهيد ديد  كه عسل طبيعي كاملا حالات چسبندگي خود را حفظ مي كند و خيلي سخت و دير در آب سردحل مي شود اما عسل تقلبي سريع در اب حل مي شود.





تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.